Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Co musisz wiedzieć o procesie migracji z Publigo GO na BOX?

Przeczytaj, zanim podejmiesz decyzję!
Magda Świder
Updated 1 month ago

Sam proces migracji z wariantu GO na BOX jest dość prosty, a jego dokładny opis znajduje się poniżej.

Zanim jednak dokonasz migracji, warto zadać sobie kilka dodatkowych pytań, które pomogą Ci przejść przez niego w sposób pewny i zdecydowany.

Zaczynajmy!


Pytanie nr 1: Czy wiesz, że proces migracji jest jednokierunkowy?


Migracja możliwa jest tylko w jednym kierunku tzn. GO na BOX.

Nie ma możliwości migracji platformy w drugą stronę, co wynika ze ścisłych standardów bezpieczeństwa, które stosujemy w naszej infrastrukturze.



Pytanie nr 2: Czy wiesz jak zadbać o bezpieczeństwo platformy w wersji BOX?


Posiadacz wariantu BOX musi samodzielnie zadbać o to, by jego hosting był bezpieczny tj. np. nie funkcjonował w oparciu o przestarzałe wersje komponentów (np. PHP).

Musi również samodzielnie, regularnie dokonywać aktualizacji poszczególnych składników oprogramowania (Publigo, WordPress, narzędzia zapewniające cache) i co bardzo ważne - posiadać politykę kopii zapasowych na wypadek jakichkolwiek problemów.

Kolejnym aspektem jest zadbanie o filtrowanie “złego ruchu” czyli takiego, który pochodzi od botów wykonujących wielokrotne, masowe próby dostania się do panelu platformy.

I najważniejsze. Platforma w wersji BOX pozwala na pełną administrację oraz instalowanie dodatkowych wtyczek. To jedno z największych zagrożeń, gdyż to właśnie podatności z wtyczek najczęściej powodują przełamanie zabezpieczeń i włamanie się do panelu administracyjnego platformy.

W takim przypadku zalecane jest korzystanie z dodatkowych usług monitorujących podatności oraz regularnie skanujące pliki pod kątem potencjalnej infekcji (np. MalCare).

W wersji GO powyższe aspekty są zapewnione przez nas i użytkownik nie musi się o nie martwić.


Pytanie nr 3: Czy wiesz jak zadbać o wydajność platformy?

Serwery oraz instalację wersji GO są zoptymalizowane pod kątem szybkości działania oraz ciągle ulepszane.

Posiadacz wersji BOX musi samodzielnie zadbać o szybkość działania platformy zapewniając odpowiedni cache (zalecany jest serwer LiteSpeed) oraz ustawienia modułów serwera (np. OPcache).

Nie wystarczy przy tym samo posiadanie tych technologii. Należy je jeszcze skonfigurować tak, by były jak najbardziej wydajne w tym zastosowaniu.


Pytanie nr 4: Czy wiesz ile kosztuje platforma w wersji BOX?


Na koszt platformy w wersji BOX składają się następujące komponenty:

  • koszt Publigo - czyli przedłużanie dostępu do wsparcia i aktualizacji. W przypadku wersji BOX obowiązują rabaty związane z długością nieprzerwanego użytkowania oprogramowania,
  • koszt infrastruktury - serwer (hosting), hosting wideo, serwer SMTP (do wysyłania maili),
  • koszt administracji - jeśli nie chcesz samodzielnie wykonywać aktualizacji oraz innych czynności związanych z utrzymaniem aktualnego i bezpiecznego oprogramowania,
  • koszt dodatkowych narzędzi - do monitorowania dostępności (tzw. uptime monitor), do monitorowania podatności i zagrożeń (np. MalCare),
  • koszt dodatkowych usług i konsultacji IT - np. pomoc w tuningu serwera.

Czas na decyzję!

Jeśli odpowiesz już sobie na powyższe pytania i chcesz migrować do wersji BOX, to wystarczy, że wykonasz następujące kroki:

  • upewnij się, że posiadasz aktywną usługę GO bez zaległości w płatnościach,
  • zgłoś chęć migracji do supportu Publigo,
  • uiść opłatę za oprogramowanie Publigo w wersji BOX (o dokładnym koszcie dowiesz się od supportu, gdyż zależy on od Twojego stażu w usłudze GO i maleje z upływem czasu),
  • dostarczysz dane niezbędne do migracji (o tym jakie to dane poinformuje Cię support).

To tyle!

Pozostanie Ci chwilę poczekać, aż przeniesiemy dla Ciebie platformę na Twoją infrastrukturę. Powiadomimy Cię, gdy tylko wszystko będzie gotowe!


Przeczytaj jeszcze:



#migracja #go #box #przeniesienie #zmiana #uslugi
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃