Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Jak skonfigurować integrację z wFirma?

Zautomatyzuj fakturowanie!
AM
Ania Muszyńska
Updated 1 week ago
Prawidłowa konfiguracja systemu fakturującego wFirma pozwoli Ci na zautomatyzowanie procesu wystawiania dokumentów sprzedaży!

Od czego zacząć?

  • Zaloguj się do swojego konta w portalu wFirma
  • W menu po lewej stronie przejdź do zakładki Ustawienia
  • W sekcji Bezpieczeństwo kliknij pozycję Aplikacje


Uzyskaj niezbędne dane do integracji

  • W oknie Bezpieczeństwo - Aplikacje wybierz zakładkę Aplikacje OAuth 2.0
  • W sekcji Aplikacje użytkownika kliknij Dodaj


  • W oknie Dodawanie aplikacji OAuth 2.0 wprowadź następujące dane:
    • nazwa - wpisz dowolną, intuicyjną dla Ciebie nazwę, np. nazwę Twojej platformy 
    • zakres - wybierz z listy wszystkie 5 pozycji:
      • contractors-read
      • companies-read
      • contractors-write
      • invoices-read
      • invoices-write
    • adres zwrotny i adres IP klienta:
      • w nowej karcie przeglądarki zaloguj się do swojej platformy Publigo
      • przejdź do Ustawienia ➔ Integracje ➔ wFirma i kliknij przycisk Konfiguruj
      • z komunikatu znajdującego się w górnej części okna skopiuj powyższe dane i wprowadź je w oknie wFirma



  • Po wprowadzeniu wszystkich danych kliknij przycisk Zapisz


Poczekaj na autoryzację

  • Na tym etapie należy zaczekać, aż zespół wFirma zatwierdzi wygenerowaną przez Ciebieaplikację. Wówczas utworzona aplikacja widoczna na liście w sekcji Aplikacje użytkownika uzyska status "zweryfikowany", symbolizowany zieloną ikonką.


Po autoryzacji

  • Po uzyskaniu ww. akceptacji, skopiuj ID klienta oraz Hasło klientaz serwisu wFirma do Twojej platformy Publigo. W tym celu:
    • zaloguj się ponownie do panelu wFirma i przejdź do sekcji Bezpieczeństwo ➔ Aplikacje ➔ Aplikacje OAuth 2.0
    • w sekcji Aplikacje użytkownika kliknij w nazwę stworzonej przez siebie aplikacji 
    • z okna Podgląd aplikacji OAuth 2.0 skopiuj dane: ID klienta i Hasło klienta.


  • Wróć ponownie do Publigo, przejdź do Ustawienia ➔ Integracje ➔ wFirma i kliknij przycisk Konfiguruj.
  • Wprowadź ID klienta i Hasło klienta w odpowiednie pola.

Wygeneruj kod autoryzacji


  • Będąc w konfiguratorze integracji w Publigo kliknij przycisk Generuj.

  • System przekieruje Cię na chwilę do serwisu wFirma. Pamiętaj! Musisz być wcześniej zalogowany/a, by generowanie kodu autoryzacji nastąpiło prawidłowo. Po przekierowaniu do strony głównej wFirma kliknij przycisk Wróć do systemu.


  • Jeśli wszystko pójdzie prawidłowo to powinno nastąpić przekierowanie powrotne do Twojej platformy, a w polu Kod autoryzacji powinien pojawić się automatycznie wygenerowany ciąg znaków.
  • Jeśli tak się nie stało, sprawdź ponownie dane wygenerowanej w wFirma aplikacji. Zwróć uwagę, czy podając dane integracji w Publigo nie dodano pustej spacji na początku lub końcu pola.
  • Na koniec, będąc w konfiguratorze integracji w platformie Publigo, kliknij przycisk Zapisz. Gotowe!

Dodatkowe ustawienia integracji

  • Konfigurując integrację wFirma możesz dodatkowo:
    • podać ID firmy, jeśli w panelu wFirma masz więcej niż jedną działalność gospodarczą
    • zaznaczyć opcję automatycznej wysyłki faktur (oraz paragonów) na adres mailowy klienta.
    • zaznaczyć opcję, by oprócz faktur, wystawiane były również paragony, czyli uproszczone dokumenty potwierdzające sprzedaż.


Ważne!
Zalecamy, by proces integracji przeprowadzono z poziomu konta Administratora panelu wFirma.

Jeśli jednak Twoim kontem wFirma zarządza więcej niż 1 użytkownik, i ktoś inny będzie konfigurował integrację, konieczne jest, by na początku ten użytkownik miał nadane dostępy do zasobów pozwalających na zarządzanie fakturami.

W tym celu zaloguj się do swojego konta Administratora wFirma, przejdź do zakładki Ustawienia ➔ Inne ➔ Użytkownicy, wybierz konto danego użytkownika, kliknij pole Uprawnienia, następnie przejdź do zakładki Przychody i zaznacz dostępne pola.

Więcej informacji na temat uprawnień znajdziesz w artykule: Użytkownicy w systemie wFirma



Przeczytaj jeszcze:



#faktury #sprzedaz #wfirma #integracje
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃