Przejdź do strony głównej Bazy Wiedzy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Konfiguracja systemów fakturujących

ML
Monika Liga
Updated 1 month ago
W zakładce Ustawienia --> Główne --> Księgowe --> sekcja: Fakturowanie znajdują się opcje, które pozwalają pobierać dane do faktury i przekazywać je do oprogramowania zewnętrznego odpowiedzialnego za ich wystawienie i dostarczenie.


Dostępne są następujące ustawienia:

  • Włącz faktury – zaznaczenie tej opcji powoduje włączenie obsługi faktur. Powoduje to wyświetlenie dodatkowych pól na dane do faktury w formularzu zamówienia.
  • Czy sprzedawca jest aktywnym płatnikiem VAT? - tak / nie.
  • Domyślna stawka VAT - dotyczy płatników VAT, można ustawić ją oddzielnie dla każdego produktu.
  • Wymagaj podania danych do faktury – gdy opcja ta jest zaznaczona, podanie danych do faktury jest wymagane do złożenia zamówienia.
  • Faktury dla osób fizycznych – zaznaczenie tej opcji powoduje, że dane do faktury mogą być podane również przez osobę prywatną.
  • Wyłącz weryfikację NIP – po zaznaczeniu tej opcji, pole NIP w formularzu zamówienia nie będzie weryfikowane
  • Aktywuj uproszczoną sprzedaż zagraniczną (beta) – gdy ta opcja jest zaznaczona, w danych do faktury w zamówieniu, pojawi się dodatkowe pole wyboru Państwa. Wskazanie Państwa innego niż Polska spowoduje wprowadzenie modyfikacji w wystawionej fakturze (zgodnie z zasadami zwolnienia z VAT MOSS do wskazanego limitu kwotowego)
  • NIP dla osób prywatnych – Gdy opcja ta jest zaznaczona, w formularzu zamówienia pojawi się dodatkowe pole pozwalające wpisać NIP przez osobę prywatną
  • Włącz podatek zryczałtowany – umożliwiają ustawienie ryczałtu
  • API GUS - włączenie tej funkcjonalności umożliwi szybkie wypełnienie pól formularza zamówienia po podaniu NIP-u firmy.

Poniżej spis dostępnych systemów fakturujących. Oczywiście, aby z nich skorzystać, musimy najpierw założyć konto.

Fakturownia 

  • Klucz API / nazwa konta --> należy zalogować się do Fakturowni i wejść w Ustawienia --> Ustawienia konta --> Integracja --> Zobacz ApiTokeny. Klikamy na Dodaj nowy Token --> wybieramy: Token z prefiksem i zapisujemy zmiany.
  • ID Firmy – jeśli masz jedną firmę w Fakturowni pozostaw pole puste.
  • Wystawiaj też paragony – tak/nie.
  • Automatyczna wysyłka faktur – po zaznaczeniu dokumenty będą wysyłane z automatu.
  • Automatyczna wysyłka paragonów – po zaznaczeniu będą wysyłane z automatu.
  • Zaznacz, aby aktywować tę integrację – po zaznaczeniu będzie aktywna, po odznaczeniu nieaktywna

    iFirma
  • https://www.ifirma.pl/
  • Email z systemu iFirma – adres email, za pomocą którego logujemy się do systemu.
  • Klucz API faktura - Narzędzia --> API
  • Klucz API abonent - Narzędzia --> API
  • Podstawa zwolnienia z VAT - jaka jest podstawa zwolnienia z vatu
  • Automatyczna wysyłka - po zaznaczeniu będą wysyłane z automatu.

wFirma

  • Login – adres email, za pomocą którego logujemy się do systemu.
  • Hasło – hasło do wfirma.pl.
  • ID Firmy – jeśli masz jedną firmę w wFirma.pl pozostaw pole puste
  • Czy sprzedawca jest czynnym płatnikiem VAT – tak/nie.
  • Domyślna stawka VAT – dotyczy płatników VAT, można ustawić ją oddzielnie dla każdego produktu.
  • Wystawiaj też paragony – tak/nie.
  • Automatyczna wysyłka faktur – po zaznaczeniu będą wysyłane z automatu.
  • Zaznacz, aby aktywować aktywację – po zaznaczeniu wFirma będzie aktywna, po odznaczeniu nieaktywna.

InFakt

  • Klucz API – Ustawienia -> Inne opcje -> API.
  • Czy sprzedawca jest czynnym płatnikiem VAT? – tak/nie.
  • Domyślna stawka VAT – dotyczy płatników VAT, można ustawić ją oddzielnie dla każdego produktu.
  • Automatyczna wysyłka faktur – po zaznaczeniu będą wysyłane z automatu.
  • Zaznacz, aby aktywować tę integrację – po zaznaczeniu inFakt będzie aktywna, po odznaczeniu nieaktywna.
Ważne!
Aby numerowanie faktur działało automatycznie należy w ustawieniach wybrać format numerowania faktur: https://app.infakt.pl/app/ustawienia/faktury/numeracja




  • Login – adres email, za pomocą którego logujemy się do systemu.
  • Klucz API – CRM -> Usługi API.
  • Czy sprzedawca jest czynnym płatnikiem VAT? – tak/nie.
  • Domyślna stawka VAT – dotyczy płatników VAT, można ustawić ją oddzielnie dla każdego produktu.
  • Wystawiaj też paragony – tak/nie.
  • Automatyczna wysyłka faktur – zaznacz, jeżeli faktury i rachunki maja być wysyłane automatycznie e-mailem do klienta.
  • Automatyczna wysyłka paragonów – po zaznaczeniu będą wysyłane z automatu.
  • Zaznacz, aby aktywować tę integrację – po zaznaczeniu będzie aktywna, po odznaczeniu nieaktywna

Powiązane wpisy:

  1. Faktury nie wychodzą z automatu do klienta
  2. Jak automatycznie generować faktury dla sprzedaży zagranicznej?
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃