Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Jak uruchomić funkcję zwiększenia sprzedaży?

Korzystaj z mechanizmów order bumpów i up-selli!
AM
Ania Muszyńska
Updated 10 hours ago

Jak działa ta funkcja?

Order bump to jednorazowa oferta, która pojawia się w koszyku, by skłonić klienta do szybkiego podjęcia decyzji, bez dłuższej analizy. Cena oferowanego produktu w bumpie powinna być nieznacząca w stosunku do całego koszyka.

Up-sell to z kolei zaoferowanie droższego produktu, spełniającego tę samą potrzebę klienta, co tańszy odpowiednik. Jednak droższy zazwyczaj oznacza wygodniejszy, bardziej prestiżowy, indywidualny.

Jak aktywować moduł zwiększania sprzedaży?

  • Przejdź o Ustawienia ➔ Główne ➔ Włącz moduły
  • W sekcji Marketing i sprzedaż zaznacz toggle przy opcji Zwiększenie sprzedaży
  • Odśwież stronę. W menu po lewej stronie pojawi się dodatkowa zakłada Zwiększ sprzedaż


Jak dodać nową ofertę?

  • Przejdź do zakładki Zwiększ sprzedaż i kliknij przycisk Dodaj nową ofertę
  • W polu Produkt w koszyku wybierz produkt bazowy, dla którego tworzysz daną ofertę
  • W polu Zaoferuj wybierz:
    • opcję dodatkowo jeśli tworzysz order bump
    • opcję w zamian, jeśli tworzysz up-sell
  • W polu Produkt zwiększający wartość sprzedaży wybierz produkt, który posłuży jako order bump lub up-sell.
  • W polu Tytuł oferty wprowadź zachęcający tekst, który będzie wyświetlany w nagłówku oferty.
    Może to być np. "Dobierz jeszcze:" dla order bumpu lub "Mam dla Ciebie lepszą ofertę!" dla up-sellu.
  • W polu Opis oferty dodaj tekst, który zachęci kupującego do zakupu dodatkowego lub zamiennego produktu.
  • W polu Obrazek dla oferty dodaj grafikę promocyjną. Zalecany wymiar grafiki: 1080x1080px. 
Możesz dodać obrazek standardowy, niestandardowy lub wybrać opcję "brak obrazka". "Obrazek standardowy" to ten, który został ustawiony bezpośrednio w edycji kursu - i właśnie on pojawi się w ofercie. Jeśli chcesz, możesz go zastąpić grafiką niestandardową - dodajesz wtedy inne zdjęcie, które pojawi się tylko w tej konkretnej ofercie. Możesz też nie dodawać obrazka wcale.
  • W polu Rabat cenowy wprowadź kwotę, o jaką ma być obniżona cena produktu zwiększającego wartość sprzedaży.
    Np. Jeśli Twój dodatkowy produkt kosztuje 99zł, a chcesz, żeby w ramach order bumpu, jego cena wynosiła 49zł, to wprowadź w tym polu liczbę 50.


Wszystkie skonfigurowane oferty w ramach tej funkcji są widoczne w zakładce Zwiększ sprzedaż, w tabeli podsumowującej:


Zasady łączenia wielu ofert bumpów i upselli

Od wersji 9.1, w koszyku można dodawać więcej niż jedną ofertę bumpa/upsella.
Działają przy tym następujące reguły:

  • Zakaz „promocji do promocji”

    • Jeśli produkt trafił do koszyka jako efekt innej oferty (bumpa albo upsella), to nie można już do niego dodać kolejnej oferty.

    • Innymi słowy: nie robimy bumpa na upsella ani upsella na bumpa.

    • Przykład: klient kupił kurs i dostał upsell „Joga premium”. Do tego „Joga premium” nie możesz już dodać bumpa np. „mata do jogi”.

  • Relacja między bump a upsell

    • Dla jednego produktu musisz wybrać: albo upsell, albo bump(y).

    • Jeśli do kursu „Joga dla początkujących” dodasz bumpa (np. „mata do jogi”), to nie możesz już do tego samego kursu dodać upsella (np. „Joga premium”).

    • Możesz jednak dodać kilka różnych bumpów do tego samego produktu (np. „mata” + „e-book”).

  • Ten sam produkt i warianty - zasady i wyjątki

    • Bump - nie wolno używać wariantów tego samego produktu. Można dodać tylko inne produkty (np. kurs „Joga dla początkujących” + kurs „Oddychanie w medytacji”).

    • Upsell - można zamieniać tylko warianty w obrębie tego samego produktu (np. kurs „Joga podstawowy” → kurs „Joga premium”). Nie możemy zamieniać produktu A na zupełnie inny produkt B (czyli np. kursu o jodze na kurs o fotografii).

Przeczytaj jeszcze:



#zwiekszenie #sprzedazy #order #bump #upsell
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃