Jak działa ta funkcja?
Order bump to jednorazowa oferta, która pojawia się w koszyku, by skłonić klienta do szybkiego podjęcia decyzji, bez dłuższej analizy. Cena oferowanego produktu w bumpie powinna być nieznacząca w stosunku do całego koszyka.Up-sell to z kolei zaoferowanie droższego produktu, spełniającego tę samą potrzebę klienta, co tańszy odpowiednik. Jednak droższy zazwyczaj oznacza wygodniejszy, bardziej prestiżowy, indywidualny.
Jak aktywować moduł zwiększania sprzedaży?
- Przejdź o Ustawienia ➔ Główne ➔ Włącz moduły
- W sekcji Marketing i sprzedaż zaznacz toggle przy opcji Zwiększenie sprzedaży
- Odśwież stronę. W menu po lewej stronie pojawi się dodatkowa zakłada Zwiększ sprzedaż
Jak dodać nową ofertę?
- Przejdź do zakładki Zwiększ sprzedaż i kliknij przycisk Dodaj nową ofertę
- W polu Produkt w koszyku wybierz produkt bazowy, dla którego tworzysz daną ofertę
- W polu Zaoferuj wybierz:
- opcję dodatkowo jeśli tworzysz order bump
- opcję w zamian, jeśli tworzysz up-sell
- W polu Produkt zwiększający wartość sprzedaży wybierz produkt, który posłuży jako order bump lub up-sell.
- W polu Tytuł oferty wprowadź zachęcający tekst, który będzie wyświetlany w nagłówku oferty.
Może to być np. "Dobierz jeszcze:" dla order bumpu lub "Mam dla Ciebie lepszą ofertę!" dla up-sellu. - W polu Opis oferty dodaj tekst, który zachęci kupującego do zakupu dodatkowego lub zamiennego produktu.
- W polu Obrazek dla oferty dodaj grafikę promocyjną. Zalecany wymiar grafiki: 1080x1080px.
Możesz dodać obrazek standardowy, niestandardowy lub wybrać opcję "brak obrazka". "Obrazek standardowy" to ten, który został ustawiony bezpośrednio w edycji kursu - i właśnie on pojawi się w ofercie. Jeśli chcesz, możesz go zastąpić grafiką niestandardową - dodajesz wtedy inne zdjęcie, które pojawi się tylko w tej konkretnej ofercie. Możesz też nie dodawać obrazka wcale.
- W polu Rabat cenowy wprowadź kwotę, o jaką ma być obniżona cena produktu zwiększającego wartość sprzedaży.
Np. Jeśli Twój dodatkowy produkt kosztuje 99zł, a chcesz, żeby w ramach order bumpu, jego cena wynosiła 49zł, to wprowadź w tym polu liczbę 50.
Wszystkie skonfigurowane oferty w ramach tej funkcji są widoczne w zakładce Zwiększ sprzedaż, w tabeli podsumowującej:
Zasady łączenia wielu ofert bumpów i upselli
Od wersji 9.1, w koszyku można dodawać więcej niż jedną ofertę bumpa/upsella.
Działają przy tym następujące reguły:
Zakaz „promocji do promocji”
Jeśli produkt trafił do koszyka jako efekt innej oferty (bumpa albo upsella), to nie można już do niego dodać kolejnej oferty.
Innymi słowy: nie robimy bumpa na upsella ani upsella na bumpa.
Przykład: klient kupił kurs i dostał upsell „Joga premium”. Do tego „Joga premium” nie możesz już dodać bumpa np. „mata do jogi”.
Relacja między bump a upsell
Dla jednego produktu musisz wybrać: albo upsell, albo bump(y).
Jeśli do kursu „Joga dla początkujących” dodasz bumpa (np. „mata do jogi”), to nie możesz już do tego samego kursu dodać upsella (np. „Joga premium”).
Możesz jednak dodać kilka różnych bumpów do tego samego produktu (np. „mata” + „e-book”).
Ten sam produkt i warianty - zasady i wyjątki
Bump - nie wolno używać wariantów tego samego produktu. Można dodać tylko inne produkty (np. kurs „Joga dla początkujących” + kurs „Oddychanie w medytacji”).
Upsell - można zamieniać tylko warianty w obrębie tego samego produktu (np. kurs „Joga podstawowy” → kurs „Joga premium”). Nie możemy zamieniać produktu A na zupełnie inny produkt B (czyli np. kursu o jodze na kurs o fotografii).
Przeczytaj jeszcze:
- Jak uruchomić opcję "Prosto do koszyka"?
- Jak uruchomić ograniczenie sesji logowania?
- Jak uruchomić znakowanie plików PDF?
#zwiekszenie #sprzedazy #order #bump #upsell