Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Jak skonfigurować analitykę i skrypty?

Analizuj ruchy użytkowników i konwersję!
AM
Ania Muszyńska
Updated 3 months ago
Platformę Publigo możesz zintegrować z:
  • Google Analytics 4
  • Google Tag Manager
  • Piksel Meta (Facebook)
Możesz również dodać własne, zewnętrzne skrypty JavaScript. Własne skrypty mogą ulepszyć stronę, umożliwiając personalizację doświadczenia użytkownika, śledzenie aktywności użytkowników, dynamiczne ładowanie treści, interaktywne elementy kursów online, powiadomienia oraz walidację formularzy.



Jak skonfigurować analitykę?

Narzędzia analityczne, które możesz zintegrować z Publigo dostępne są w jednym miejscu.
  • Przejdź do Ustawienia ➔ Główne i wybierz zakładkę Analityka i skrypty
  • Podaj dane narzędzia, które chcesz zintegrować np. identyfikator GTM i kliknij Zapisz

Jak podpiąć piksel Meta?

  • Przejdź do zakładki Analityka i skrypty i w sekcji Facebook kliknij przycisk Konfiguruj
  • Wprowadź identyfikator piksela (informację, skąd go skopiować znajdziesz tutaj). Jeśli chcesz skonfigurować również API konwersji, wprowadź token dostępu
  • Na koniec zapisz zmiany.

Po zapisaniu piksela w ustawieniach, platforma automatycznie aktywuje jego obsługę. Raportowane są 4 standardowe zdarzenia:
  • page view – rejestrowane przy wyświetleniu dowolnej strony,
  • add to cart – rejestrowane przy dodaniu produktu do koszyka,
  • purchase – rejestrowane w momencie złożenia zamówienia,
  • initiate checkout – rejestrowane w momencie przejścia do koszyka (czasem to zdarzenie wystąpi jednocześnie z add to cart).

Jak przetestować poprawność integracji Piksel Meta?

Aby przetestować zdarzenia w aplikacji lub przeglądarce przy użyciu narzędzia do testowania zdarzeń, które udostępnia serwis Facebook:

  • Przejdź do Menedżera zdarzeń.
  • Na karcie Źródła danych wybierz piksel lub aplikację.
  • Kliknij Testowanie zdarzeń. Aktywność jest rejestrowana tylko, gdy strona internetowa Testowanie zdarzeń jest otwarta.
  • W przypadku testowania zdarzeń w aplikacji otwórz aplikację na telefonie. W przypadku zdarzeń w sieci odszukaj opcję Testuj zdarzenie w przeglądarce, wpisz adres URL i kliknij Otwórz stronę. Otworzy się witryna w nowym oknie lub osobnej karcie.
  • Wejdź w interakcję z aplikacją lub witryną, aby przeprowadzić test. Interakcje pojawią się na karcie Testowanie zdarzeń w ciągu 30 sekund.
Źródło informacji: https://www.facebook.com/business/help/2040882565969969?id=1205376682832142

Ważne!
Jeśli w ustawieniach paska cookies masz zaznaczoną opcję Aktywacja skryptów po akceptacji paska cookies odwiedzający Twoją stronę użytkownik musi najpierw zaakceptować ciasteczka, aby zdarzenia były zbierane przez piksel Facebooka.

Jak podpiąć Google Analytics 4 i Google Tag Manager?

Integracja GA4 i GTM jest jeszcze prostsza niż piksel Facebooka. Jedyne, co musisz zrobić, to uzyskać odpowiednie identyfikatory i podać je w zakładce Analityka i skrypty.

Jak uzyskać identyfikator GA4?

Szczegółową instrukcję, jak uzyskać identyfikator GA4 znajdziesz tutaj.

Jak uzyskać identyfikator GTM?

Szczegółową instrukcję, jak uzyskać identyfikator GTM znajdziesz tutaj.

Ważne!
Staraj się unikać zbędnych wtyczek. Dbaj o higienę Twojej instalacji WordPressa, ponieważ każda kolejna wtyczka powoduje wzrost zagrożenia oraz obciążenia dla WordPressa. Zakładka Analityka i skrypty pozwala uniknąć konieczności instalacji wtyczek analitycznych, a także wielu innych pluginów integrujących. Postaw na dobre praktyki!

Ważne!
Jeśli chcesz zintegrować również DataLayer, koniecznie dodaj w tej zakładce kod GTM. Zewnętrzne wtyczki nie zadziałają w tym przypadku. 


Przeczytaj jeszcze:



#analityka #skrypty #googleanalitics #pixel #googletagmanager #facebook #ga4 #datalayer #gtm
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃