1. Czym jest DataLayer?
DataLayer to technologia przekazywania danych ze strony internetowej do kontenera usługi Google Tag Manager. Przekazywane dane mogą być następnie wykorzystane do tworzenia tagów, zmiennych oraz reguł.2. Dla kogo jest DataLayer?
Technologia DataLayer, choć jest relatywnie prosta, to jednak aby z niej skorzystać wymaga jest odpowiedniej wiedzy i umiejętności konfiguracji usługi Google Tag Manager.Osoby o mniejszych umiejętnościach technicznych mogą sobie z tym nie poradzić i jeśli chcą korzystać z DataLayer, powinny skorzystać z pomocy fachowców.
3. Konfiguracja w Publigo
Aby aktywować wysyłanie danych w technologii DataLayer w Publigo wystarczy wykonać skonfigurować integrację z Google Tag Manager w zakładce Analityka i Skrypty:https://poznaj.publigo.pl/articles/219728-analityka-i-skrypty
Publigo stosuje standardowy zestaw danych dla enhanced ecommerce, którego opis znajduje się w dokumentacji Google Tag Managera:
https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce
Jeśli nie wiesz jak skonfigurować Google Tag Managera i Google Analytics to skorzystaj z pomocy fachowca lub wyszukaj w Google artykułów na temat tego jak wdrożyć enhanced ecommerce w GTM.
Może się przydać:
https://sempai.pl/blog/google-analytics-4-krok-2-wdrozenie-rozszerzonego-e-commerce/