Po zapisaniu pixela w ustawieniach, platforma automatycznie aktywuje jego obsługę. Raportowane są 4 standardowe zdarzenia:
– page view – rejestrowane przy wyświetleniu dowolnej strony,
– add to cart – rejestrowane przy dodaniu produktu do koszyka,
– purchase – rejestrowane w momencie złożenia zamówienia,
– initiate checkout – rejestrowane w momencie przejścia do koszyka (czasem to zdarzenie wystąpi jednocześnie z add to cart).
Aby ustawić Pixela należy przejść do zakładki Analityka i Skrypty:
https://poznaj.publigo.pl/articles/219728-analityka-i-skrypty
I w polu Identyfikator pixela Facebooka wpisać swój Pixel, w polu Token dostępu wpisać swój token.
Aby przetestować zdarzenia w aplikacji lub przeglądarce przy użyciu narzędzia do testowania zdarzeń, które udostępnia serwis Facebook:
- Przejdź do Menedżera zdarzeń.
- Na karcie Źródła danych wybierz piksel lub aplikację.
- Kliknij Testowanie zdarzeń. Aktywność jest rejestrowana tylko, gdy strona internetowa Testowanie zdarzeń jest otwarta.
- W przypadku testowania zdarzeń w aplikacji otwórz aplikację na telefonie. W przypadku zdarzeń w sieci odszukaj opcję Testuj zdarzenie w przeglądarce, wpisz adres URL i kliknij Otwórz stronę. Otworzy się witryna w nowym oknie lub osobnej karcie.
- Wejdź w interakcję z aplikacją lub witryną, aby przeprowadzić test uprzednio ustawionych zdarzeń. Interakcje pojawią się na karcie Testowanie zdarzeń w ciągu 30 sekund.
Ważne!
Jeśli w ustawieniach paska cookies masz zaznaczoną opcję: Aktywacja skryptów po akceptacji paska cookies klient musi najpierw zaakceptować cookies, aby zdarzenia były zbierane przez Pixela.