Po zapisaniu pixela w ustawieniach, platforma automatycznie aktywuje jego obsługę. Raportowane są 4 standardowe zdarzenia oraz jedno niestandardowe:
- page view – rejestrowane przy wyświetleniu dowolnej strony,
- add to cart – rejestrowane przy dodaniu produktu do koszyka,
- purchase – rejestrowane w momencie złożenia zamówienia,
- initiate checkout – rejestrowane w momencie przejścia do koszyka (czasem to zdarzenie wystąpi jednocześnie z add to cart).
- order completed – rejestrowane w momencie zakończenia zamówienia (dotyczy zarówno zakupów jednorazowych, subskrypcji – w tym pierwszych płatności i odnowień – jak i zamówień darmowych).
- order_type – typ zamówienia (one_time, subscription, free),
- subscription_stage – etap subskrypcji (first, renewal lub puste, jeśli nie dotyczy),
- subscription_id – identyfikator subskrypcji (jeśli dotyczy).
https://poznaj.publigo.pl/articles/219728-analityka-i-skrypty
I w polu Identyfikator pixela Facebooka wpisać swój Pixel, w polu Token dostępu wpisać swój token.
Aby przetestować zdarzenia w aplikacji lub przeglądarce przy użyciu narzędzia do testowania zdarzeń, które udostępnia serwis Facebook:
- Przejdź do Menedżera zdarzeń.
- Na karcie Źródła danych wybierz piksel lub aplikację.
- Kliknij Testowanie zdarzeń. Aktywność jest rejestrowana tylko, gdy strona internetowa Testowanie zdarzeń jest otwarta.
- W przypadku testowania zdarzeń w aplikacji otwórz aplikację na telefonie. W przypadku zdarzeń w sieci odszukaj opcję Testuj zdarzenie w przeglądarce, wpisz adres URL i kliknij Otwórz stronę. Otworzy się witryna w nowym oknie lub osobnej karcie.
- Wejdź w interakcję z aplikacją lub witryną, aby przeprowadzić test uprzednio ustawionych zdarzeń. Interakcje pojawią się na karcie Testowanie zdarzeń w ciągu 30 sekund.
Ważne!
Jeśli w ustawieniach paska cookies masz zaznaczoną opcję: Aktywacja skryptów po akceptacji paska cookies klient musi najpierw zaakceptować cookies, aby zdarzenia były zbierane przez Pixela.
Zdarzenie "Purchase" w systemie Facebook Ads (np. w pikselu Facebooka) jest standardowo rejestrowane w momencie złożenia zamówienia w sklepie internetowym, a nie w momencie opłacenia zamówienia.