Gdy kurs jest już utworzony i wypełniony treścią, można rozpocząć jego sprzedaż. System Publigo pozwala zrobić to niemal natychmiast. Jeśli masz już ustawioną integrację z wybranym systemem płatności (Ustawienia --> Główne --> zakładka Bramki płatności) możesz rozpocząć sprzedaż.
Aby przetestować płatności w trybie testowym należy:
Wejść w zakładkę Ustawienia–> Główne --> Bramki płatności
Zaznaczyć: Tryb testowy i Płatność testową
Dokonać zakupu z innej przeglądarki lub w trybie incognito
Aby rozpocząć sprzedaż należy:
Wejść wzakładkę Kursy
Przy kursie nacisnąć ikonę koszyka i pobrać link zakupowy
Jest to link który podasz swoim klientom aby mogli zakupić kurs (możesz go ustawić w ofercie pod przyciskiem “Kup teraz”). Skopiuj ten link i otwórz w przeglądarce (najlepiej w oknie incognito / prywatnym) – zobaczysz formularz zakupowy. Możesz go przetestować aby zrozumieć jak przebiega proces zakupowy, który jest następujący:
kupujący wypełnia formularz i klika zapłać,
w tym momencie zakładane jest dla niego konto w systemie i jest on automatycznie logowany, wysyłany jest również do niego email z danymi do logowania na platformę (loginem jest email, a hasło jest losowym ciągiem znaków). Uwaga: jeśli klient posiada już konto w systemie (dokonywał wcześniej zamówień), to oczywiście nie zostanie utworzone nowe i nie zostanie on automatycznie zalogowany. Zakup jednak dopisze się do jego konta,
pomimo, że konto jest założone i użytkownik zalogowany, to nie ma on dostępu do kursu,
kupujący zostaje przekierowany do systemu płatności, gdzie wybiera sposób w jaki chce opłacić kurs i dokonuje płatności,
po dokonaniu płatności użytkownik powraca na platformę i widzi informacje o statusie jego transakcji,
gdy transakcja zostanie prawidłowo zaksięgowana, użytkownik otrzyma dostęp do kursu i wiadomość potwierdzającą (z linkiem do panelu kursu).
Ważne! Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem sprzedaży wyłączyć Płatności testowe!