Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Jak ustawić przedsprzedaż?

Magda Świder
Updated 3 months ago
Korzystanie z mechanizmu przedsprzedaży kursu pozwala na zbudowanie zainteresowania i zaangażowania potencjalnych uczestników jeszcze przed oficjalnym jego uruchomieniem. Ponadto, taka strategia może także pomóc w uzyskaniu środków finansowych na realizację.

W Publigo konfiguracja przedsprzedaży jest niezwykle prosta. Wystarczy, że ustawisz przyszłą datę startu kursu. Jak to zrobić?

Jak ustawić przedsprzedaż?

  • Przejdź do zakładki Kursy i przejdź do panelu edycji kursu. Jeśli dopiero tworzysz swój pierwszy kurs, kliknij przycisk Utwórz nowy kurs
  • W sekcji Warianty kliknij przycisk Dodaj opcję cenową
  • Podaj nazwę wariantu (np. przedsprzedaż), określ cenę kursu i przejdź do sekcji Typ dostępu do kursu. W tym panelu masz 3 możliwości ustawienia przedsprzedaży:
    • Bezterminowy, od określonej daty - ustalasz datę startu kursu, a kursanci po zakupie otrzymują dożywotni dostęp do kursu;
    • Od określonej daty, z ustaloną datą końca - ustalasz zarówno datę rozpoczęcia, jak i zakończenia kursu. Kursant straci dostęp do zawartości zgodnie z datą końca kursu, niezależnie od tego, czy przejdzie cały kurs;
    • Przez określony czas, od określonej daty - ustalasz datę rozpoczęcia kursu oraz czas jego trwania, np. 3 miesiące. Po wygaśnięciu terminu kursant traci dostęp do zawartości.

  • Po wybraniu typu dostępu, w edytorze wariantu możesz dodatkowo ustawić promocję przedsprzedażową (określając jej datę zakończenia przed rozpoczęciem kursu) oraz dostępność produktu (jeśli chcesz przyspieszyć decyzję zakupową potencjalnych klientów). Po zapisaniu ustaleń, wariant przedsprzedaży wygląda następująco:

Kupujący zobaczy nie tylko cenę promocyjną, ale ustaloną przez Ciebie dostępność (która będzie ulegać zmianie, gdy kursanci dokonają zakupu):

Ważne!
Pamiętaj, by oprócz tworzenia wariantu przedsprzedaży, dodać również wariant cenowy po rozpoczęciu kursu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule na blogu ➔ Ulepszone opcje cenowe w Publigo: Praktyczny Przewodnik

O czym należy pamiętać?

Przed promowaniem kursu w przedsprzedaży warto dodać zawartość w następujących sekcjach dostępnych w edytorze kursu:
  • Pełny opis oferty kursu - to zawartość widoczna PRZED zakupem. Dobrze zaprezentowana zajawka kursu będzie mieć realny wpływ na ilość kupujących. W tej sekcji możesz dodać np. materiał video promujący kurs oraz szczegóły dot. treści Twojego produktu.
  • Skrócony opis oferty kursu - to krótka informacja widoczna na liście produktów:
  • Powitanie / opis w panelu kursanta - to zawartość widoczna PO dokonaniu zakupu i zalogowaniu się na konto kursanta. W przypadku przedsprzedaży warto w tej sekcji uwzględnić m.in. dodatkowy materiał video, odnośniki do kanałów społecznościowych, jak również content specjalny, dedykowany tylko dla osób kupujących w przedsprzedaży. W Publigo może to być np. dostęp do serwera Discord ➔ Jak zintegrować Publigo z Discordem?


Przeczytaj jeszcze:



#przedsprzedaż #sale #dostęp
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃