W tym artykule skupimy się na kluczowym czynniku, jakim jest uwierzytelnianie.
Podstawą uwierzytelnienia jest wysyłka wiadomości z konta SMTP. Konto SMTP to takie konto, do którego posiadasz login i hasło oraz panel logowania. Ogromne znaczenie ma również treść rekordu SPF, którego mechanizm i konfigurację opisujemy poniżej.
Warto wiedzieć!
Aby zrozumieć dlaczego uwierzytelnianie ma takie znaczenie, zajrzyj do przykładowej polityki antyspamowej, która zawiera konkretną listę wymagań dla maili przychodzących (w tym m.in. obecność prawidłowego wpisu SPF): https://pomoc.wp.pl/polityka-antyspamowa
Co musisz zrobić, aby zwiększyć dostarczalność maili?
1. Zweryfikuj domenę wychodzącą
Aby wysyłane wiadomości trafiały do adresatów, adres wychodzący powinien być autoryzowany - albo przez nas (jeśli jesteś klientem Publigo GO), albo przez Twój własny system autoryzacji wiadomości transakcyjnych (jeśli korzystać z Publigo BOX).
Adres email nadawcy oraz nazwę nadawcy ustawisz w Ustawienia ➔ Główne ➔ Wiadomości:
2. Podepnij EmailLabs
EmailLabs to usługa API i SMTP zwiększająca dostarczalność i szybkość maili. W Publigo GO ta usługa jest już wbudowana, co oznacza, że klienci wersji GO nie muszą zakładać własnego konta EmailLabs.Inaczej jest w przypadku klientów Publigo BOX. Korzystając z platformy na własność, należy założyć darmowe konto i postępować zgodnie z instrukcją: https://poznaj.publigo.pl/articles/219067-klient-nie-dostaje-danych-do-logowania
Ważne!
Pomimo tego, że usługa jest już domyślnie podpięta w Publigo GO, rekordy SPF należy ustawić samodzielnie z poziomu panelu hostingu!
3. Ustaw odpowiednie SPF
Czym jest SPF? To zabezpieczenie serwerów poczty przychodzącej, przed wiadomościami z niedozwolonych źródeł – ogranicza ilość spamu. Jego działanie polega na sprawdzeniu w systemie DNS, czy wysyłane wiadomości pochodzą z serwerów uprawnionych do wysyłki maili z docelowej domeny.Więcej informacji na temat SPF znajdziesz tutaj:
https://emaillabs.io/dobre-praktyki/jak-zwiekszyc-dostarczalnosc-cz-3-uwierzytelnienie/
Aby ustawić SPF dla usługi EmailLabs, należy:
- Zalogować się do swojego panelu hostingu.
- Wejść w Strefę DNS domeny głównej.
Nawet jeśli posiadasz platformę Publigo na subdomenie, to rekordy i tak musisz ustawić w strefie DNS domeny głównej! - Następnie, w Strefie DNS należy:
- dodać nowy rekord i wybrać Typ: SPF lub TXT jeśli nie ma SPF
- w polu Wartość wprowadzić: v=spf1 mx a include:_spf.emaillabs.net.pl ~all
Ważne!Po dodaniu rekordu SPF możesz samodzielnie sprawdzić, czy proces przebiegł prawidłowo za pomocą walidatora.
Jeśli w Strefie DNS znajduje się już rekord SPF, należy go edytować i dopisać w polu wartości człon wpisu: include:_spf.emaillabs.net.pl ~all
Przykładowy walidator SPF:
https://www.dmarcanalyzer.com/spf/checker/
4. Wykonaj test antyspamowy
Jeśli chcesz sprawdzić, co jeszcze możesz zrobić, aby zwiększyć dostarczalność maili, wykonaj test za pomocą darmowego narzędzia: https://www.mail-tester.com/Otrzymasz wynik spam testu i wskazówki, co możesz zmienić.
Przeczytaj także:
- Klient nie dostaje danych do logowania
- Jak podpiąć stronę Kontakt pod platformę?
- Jak skonfigurować system mailingowy?
#maile #dostarczalność #dns #spf #spam #emaillabs #smtp #dostarczać #mailing