Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Jak zwiększyć dostarczalność maili?

4 kroki, aby zwiększyć dostarczalność Twoich maili!
ML
Monika Liga
Updated 1 month ago
Na dostarczalność maili ma wpływ wiele czynników, m.in. ustawienie uwierzytelniania, obecność na czarnych listach, temat i treść wiadomości, dodawane załączniki, podpis itp.

W tym artykule skupimy się na kluczowym czynniku, jakim jest uwierzytelnianie.

Podstawą uwierzytelnienia jest wysyłka wiadomości z konta SMTP. Konto SMTP to takie konto, do którego posiadasz login i hasło oraz panel logowania. Ogromne znaczenie ma również treść rekordu SPF, którego mechanizm i konfigurację opisujemy poniżej.

Warto wiedzieć!
Aby zrozumieć dlaczego uwierzytelnianie ma takie znaczenie, zajrzyj do przykładowej polityki antyspamowej, która zawiera konkretną listę wymagań dla maili przychodzących (w tym m.in. obecność prawidłowego wpisu SPF): https://pomoc.wp.pl/polityka-antyspamowa

Co musisz zrobić, aby zwiększyć dostarczalność maili?

1. Zweryfikuj domenę wychodzącą

Aby wysyłane wiadomości trafiały do adresatów, adres wychodzący powinien być autoryzowany - albo przez nas (jeśli jesteś klientem Publigo GO), albo przez Twój własny system autoryzacji wiadomości transakcyjnych (jeśli korzystać z Publigo BOX).

Adres email nadawcy oraz nazwę nadawcy ustawisz w Ustawienia ➔ Główne ➔ Wiadomości:


2. Podepnij EmailLabs

EmailLabs to usługa API i SMTP zwiększająca dostarczalność i szybkość maili. W Publigo GO ta usługa jest już wbudowana, co oznacza, że klienci wersji GO nie muszą zakładać własnego konta EmailLabs.

Inaczej jest w przypadku klientów Publigo BOX. Korzystając z platformy na własność, należy założyć darmowe konto i postępować zgodnie z instrukcją: https://poznaj.publigo.pl/articles/219067-klient-nie-dostaje-danych-do-logowania

Ważne!
Pomimo tego, że usługa jest już domyślnie podpięta w Publigo GO, rekordy SPF należy ustawić samodzielnie z poziomu panelu hostingu!

3. Ustaw odpowiednie SPF

Czym jest SPF? To zabezpieczenie serwerów poczty przychodzącej, przed wiadomościami z niedozwolonych źródeł – ogranicza ilość spamu. Jego działanie polega na sprawdzeniu w systemie DNS, czy wysyłane wiadomości pochodzą z serwerów uprawnionych do wysyłki maili z docelowej domeny.

Więcej informacji na temat SPF znajdziesz tutaj:
https://emaillabs.io/dobre-praktyki/jak-zwiekszyc-dostarczalnosc-cz-3-uwierzytelnienie/

Aby ustawić SPF dla usługi EmailLabs, należy:
  • Zalogować się do swojego panelu hostingu.
  • Wejść w Strefę DNS domeny głównej.

    Nawet jeśli posiadasz platformę Publigo na subdomenie, to rekordy i tak musisz ustawić w strefie DNS domeny głównej!

  • Następnie, w Strefie DNS należy:
    • dodać nowy rekord i wybrać Typ: SPF lub TXT jeśli nie ma SPF
    • w polu Wartość wprowadzić: v=spf1 mx a include:_spf.emaillabs.net.pl ~all 

Ważne!
Jeśli w Strefie DNS znajduje się już rekord SPF, należy go edytować i dopisać w polu wartości człon wpisu: include:_spf.emaillabs.net.pl ~all
Po dodaniu rekordu SPF możesz samodzielnie sprawdzić, czy proces przebiegł prawidłowo za pomocą walidatora.

Przykładowy walidator SPF:
https://www.dmarcanalyzer.com/spf/checker/

4. Wykonaj test antyspamowy

Jeśli chcesz sprawdzić, co jeszcze możesz zrobić, aby zwiększyć dostarczalność maili, wykonaj test za pomocą darmowego narzędzia: https://www.mail-tester.com/

Otrzymasz wynik spam testu i wskazówki, co możesz zmienić.

Przeczytaj także:


#maile #dostarczalność #dns #spf #spam #emaillabs #smtp #dostarczać #mailing
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃