Przejdź do strony głównej Bazy Wiedzy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Jak skonfigurować koszyk zakupowy?

ML
Monika Liga
Updated 6 days ago
W dzisiejszym świecie e-commerce, właściwa konfiguracja koszyka zakupowego ma kluczowe znaczenie dla sukcesu biznesu online. Dopasowanie wyglądu koszyka do procesu zakupowego oraz oczekiwań grupy docelowej może znacząco wpłynąć na doświadczenie użytkownika oraz finalną konwersję.

W Publigo możesz dopasować koszyk zakupowy do swoich potrzeb.
Możesz:
  • wybrać szablon koszyka
  • włączyć dodatkowe pola w formularzu zamówienia
  • skonfigurować dodatkowe checkboxy
  • ustawić treść sidebara


Jak zmienić szablon koszyka?

Obecnie dostępne są dwa szablony koszyka - standardowy oraz eksperymentalny. Czym charakteryzują się oba szablony?

Koszyk standardowy


Koszyk standardowy, jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje się prostym i intuicyjnym schematem składania zamówienia internetowego. Posiada takie elementy jak lista produktów dodanych w koszyku, możliwość dodania kodu zniżkowego, wyborem sposobu płatności oraz formularzem z danymi koniecznymi do realizacji zamówienia

Ważne!
Jeśli w Twoim koszyku zakupowym kupujący nie widzi pola Kod zniżkowy, to znaczy, że żaden kod nie został dodany w ustawieniach tej funkcji. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule Jak utworzyć kod zniżkowy?

Wygląd standardowego koszyka zakupowego


Koszyk eksperymentalny


Koszyk eksperymentalny to szablon bardziej nowoczesny, który ma zachęcić kupującego do jak najszybszego dokonania zakupu. Sekcje koszyka są od siebie wizualnie oddzielone, co zapewnia nowoczesny, minimalistyczny wygląd.



Wybierając szablon eksperymentalny, możesz skonfigurować dodatkowy przycisk, który pojawi się w prawym górnym rogu strony, nad sidebarem.

Przycisk ten może kierować do wybranej przez Ciebie strony np. z innymi produktami lub do strony głównej. Konfigurację przycisku znajdziesz w sekcji ustawień Widok koszyka.



Konfiguracja formularza zamówienia

W Publigo możesz wybrać, które pola w formularzu zamówienia znajdą się w koszyku zakupowym Twojej platformy. Opcje konfiguracji znajdziesz w sekcji ustawień Dane w formularzu. Pola, które możesz konfigurować to:

  • Weryfikacja email - włączenie tej opcji spowoduje dodanie dodatkowego pola, w którym kupujący musi ponownie wprowadzić swój adres mailowy.
    Ten zabieg ma na celu uniknięcie potencjalnych błędów we wprowadzaniu danych i ewentualnych zgłoszeń reklamacyjnych. Jeśli podany adres mailowy w obydwu polach nie jest identyczny, w koszyku pojawi się komunikat:

    Uwaga: Wprowadzone adresy email różnią się między sobą


  • Ukryj pole Imię pozwala na usunięcie obowiązkowego pola imienia klienta z formularza.

  • Ukryj pole Nazwisko to opcja analogiczna do powyższej. Dodatkowo, klikając przycisk Konfiguruj, można zdecydować czy podanie nazwiska jest wymagane. Odznaczając tę opcję, klient nie będzie miał obowiązku podać nazwiska osoby zamawiającej.

  • Włącz pole numer telefonu to opcja pozwalająca na dodanie w formularzu pola z numerem telefonu. Jeśli potrzebujesz takich danych do kontaktu z klientami, koniecznie uruchom tę opcję. Klikając przycisk Konfiguruj, możesz aktywować funkcję Wymagany numer telefonu, która sprawi, że bez podania numeru, klient nie będzie mógł dokończyć zamówienia.

  • Włącz pole na dodatkowy komentarz to opcja dodania pola, w którym klient może zostawić dla Ciebie specjalną instrukcję. Pole komentarza wygląda następująco:

Dodatkowe checkboxy

W Publigo możesz skonfigurować jeden lub dwa dodatkowe checkboxyw koszyku zakupowym, aby uzyskać formalną zgodę klienta na np.: 
  • otrzymywanie newslettera
  • zgodę na natychmiastowe wykonanie umowy i udostępnienie treści przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od umowy.
Konfiguracja checkboxów jest opcjonalna. Przykładowe zastosowanie dodatkowych checkboxów:


Jak skonfigurować dodatkowy checkbox?

  • Aktywuj Dodatkowy checkbox
  • Kliknij Konfiguruj i dodaj opis checkboxa
  • Jeśli checkbox ma być obowiązkowy, koniecznie zaznacz pole Checkbox wymagany
  • Zapisz zmiany!

Konfiguracja akceptacji regulaminu

Checkbox z akceptacją regulaminu jest jednym z najistotniejszych elementów każdego zakupu online. W Publigo to pole jest zawsze wymagane. Bez zaznaczenia akceptacji regulaminu, klient nie będzie w stanie dokonać zakupu.

Jeśli pole Opis checkboxa akceptacji regulaminu pozostawisz puste, w koszyku klient zobaczy poniższy komunikat:
Rekomendujemy jednak, by w opisie checkboxa znalazł się bezpośredni odnośnik do regulaminu platformy. Dodatkowo, można również uwzględnić odnośnik do polityki prywatności.

Ważne!
Więcej na ten temat znajdziesz w instrukcji Gdzie mogę wstawić regulamin? oraz Jak dodać politykę prywatności w checkboxie z regulaminem?

Ważne!
Nie posiadasz jeszcze odpowiednich własnego regulaminu sklepu oraz polityki prywatności? Skorzystaj z naszego generatora bezpieczny.biz! Aktualizowany na bieżąco, stworzony z pomocą specjalistów generator pozwoli Ci na szybkie stworzenie odpowiednich dokumentów, bez zgłębiania co chwilę zmieniających się przepisów prawnych!

Konfiguracja zawartości sidebara

Sidebar to boczna sekcja koszyka zakupowego, która zawiera dodatkowe informacje mające na celu budowanie zaufania w procesie zakupowym. Widoczna jest po prawej stronie ekranu zakupowego.

Widoczne są trzy sekcje, dwie z nich możesz samodzielnie skonfigurować. Trzecia, dotycząca bezpiecznych płatności, konfiguruje się automatycznie i zależy od tego, jakich operatorów płatności zintegrujesz ze swoją platformą.

Domyślnie pola mają nazwę Gwarancja satysfakcji oraz Bezpieczne połączenie. Masz jednak możliwość zmiany nie tylko samych opisów, ale również  nazw. Wystarczy, że klikniesz przycisk Konfiguruj i w edytorze wprowadzisz konieczne zmiany. Pamiętaj, by je zapisać!


Przeczytaj jeszcze:



#koszyk #zakupowy #regulamin #sidebar #gwarancja #satyskacji #bezpieczne #standardowy #eksperymentalny #checkbox
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃