Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Jak aktywować nowy system zarządzania szablonami?

ML
Monika Liga
Updated 1 year ago
W Publigo w wersji 3.9 wprowadzony został nowy system zarządzania szablonami. Jeśli korzystałeś z wcześniejszej wersji oprogramowania, to z tego wpisu dowiesz się jak możesz go aktywować. Jeśli od razu nabyłeś wersję 3.9 lub nowszą, to system ten jest domyślnie aktywowany.

Nowy system zarządzania szablonami wprowadza więcej możliwości edycji layoutu stron kursu za pomocą bloków Gutenberga.

Dzięki takiemu rozwiązaniu nowy system szablonów jest bardzo intuicyjny i daje wiele możliwości edycji strony. Wprowadzanie zmian w wyglądzie strony odbywa się na zasadzie “przeciągnij i upuść” w odróżnieniu do starego systemu, który działał na zasadzie “włącz/wyłącz”.

W nowym systemie każdy z elementów szablonu można przesunąć w dowolne miejsce lub usunąć ze strony. Co więcej, można dodać do szablonu dowolny element z edytora Gutenberg i umieścić go w wybranym przez siebie miejscu na stronie. W ten sposób powstaje znacznie bardziej spersonalizowany szablon kursu.

Aby włączyć nowe szablony należy:


1. Wejść w Ustawienia –> Główne –> Wygląd
2. Kliknąć: Przejdź na nowe szablony

Jak korzystać z nowych szablonów?

Wybierając opcję Edytuj, przy konkretnym widoku, przejdziesz do nowego edytora blokowego, który działa na zasadzie “przeciągnij i upuść”. Dzięki temu możesz przenosić poszczególne elementy, takie jak np. tytuł strony, nawigacja kursu, pasek informacyjny, czy treść strony w dowolne miejsce lub w ogóle z nich zrezygnować. Możesz również dodać dowolne elementy z edytora Gutenberg. Zobacz, jakie to proste na poniższym filmiku.


Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃