Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

Integracja z Zapierem

ML
Monika Liga
Updated 1 year ago
Zapier to usługa pozwalająca na przesyłanie różnego rodzaju danych pomiędzy aplikacjami. Połączenie Zapiera z Publigo zapewnia spore możliwości automatyzacji wielu procesów, bez znajomości programowania. Poniżej znajdziesz konkretne przykłady.

Ważne!
Funkcjonalność integracji z Zapierem jest aktywna tylko dla Publigo w wersji Plus i Pro.

Jeśli nie masz jeszcze konta na Zapierze to założysz je z łatwością w kilka chwil.

Aby założyć konto na Zapierze należy:

  • Wejdź na stronę: Zapier.com
  • Wypełnij poniższy formularz lub zaloguj się przy pomocy Facebooka lub Google.
  • Potwierdź swój adres e-mail, by w pełni aktywować konto na Zapierze. Wystarczy, że klikniesz przycisk znajdujący się w treści wiadomości, która trafi do Ciebie wprost do Twojej skrzynki.
Korzystaj z dobrodziejstw Zapiera 🙂
Warto wiedzieć…
Zapier posiada darmowe konto, które ma pewne ograniczenia. Jeśli Twoje potrzeby nie są zbyt rozbudowane to całkiem możliwe, że wystarczy Ci ono w zupełności. Jeśli jednak chcesz skonfigurować wiele połączeń to być może na pewnym etapie będzie trzeba rozważyć przejście na któryś z pakietów płatnych. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: https://zapier.com/pricing

Kolejnym krokiem, gdy posiadamy już konto w Zapierze będzie integracja Zapiera z Publigo.

Aby połączyć Publigo z Zapierem należy:


Klikamy na aplikację Publigo, która została wyświetlona w wyniku naszego zapytania.
  • Po jej kliknięciu wyświetli nam się nowa karta, którą musimy wypełnić:


Podajemy wówczas:
a) Klucz API, który uzyskasz po zalogowaniu się do Publigo. Wystarczy, że wejdziesz do: Ustawienia -> Narzędzia, a następnie wybierz zakładkę: Klucz API

b) Adres URL naszej instalacji: np. http://twojadomena.pl, https://kursy.twojadomena.pl itd.

  • Przejdź na koncie w Zapier.com do utworzonego automatycznie Zapa.
Warto wiedzieć…
Zap to każde pojedyncze połączenie, które ma wykonać konkretne działania przesyłające dane pomiędzy Publigo a dowolną, skonfigurowaną przez nas aplikacją, którą obsługuje Zapier.

Dalsze kroki to już konfiguracja zgodna z naszymi potrzebami.
Zapier daje bardzo wiele możliwości eksportu danych zakupowych z Publigo. Można nie tylko przesyłać je do różnych systemów zewnętrznych (np. do CRM-ów, systemów mailingowych, arkuszy kalkulacyjnych, czy też wprost na wskazany adres e-mail), ale także filtrować i formatować te dane przed ich przesłaniem.

Warto wiedzieć…
Katalog dostępnych aplikacji, które można przy pomocy Zapiera połączyć z Publigo znajduje się pod tym adresem: https://zapier.com/apps

Poniżej podajemy przykład wykorzystania Zapiera, by uzmysłowić Ci możliwości, jakie niesie za sobą taka integracja.

Przykład zastosowania
Zarys sytuacyjny:
Przypuśćmy, że chcielibyśmy, by Publigo przesyłała do Klientów, którzy kupili nasz produkt premium, wiadomość z naszym prywatnym numerem telefonu, ponieważ w ramach kursu Klienci zyskują możliwość darmowych konsultacji telefonicznych. Jak się za to zabrać?

Jak możemy skonfigurować takie działanie?
  • Zaloguj się do konta w Zapier.com
  • Przejdź do zakładki Zaps i stwórz nowego Zapa poprzez kliknięcie przycisku Create Zap:

Dobre praktyki
Podczas tworzenia nowego Zapa warto zacząć od nadania mu unikatowej i jednoznacznej nazwy, by w przyszłości można było łatwo odnaleźć właściwe połączenie pośród listy, która z czasem może przybrać na objętości.
  • Wchodzimy w sekcję Zaps --> Create --> New Zap, wybieramy tam Publigo i

  • Następnie ujrzymy poniższy widok i klikamy Continue:
  • Wybierz konto spośród dostępnych – w naszym przypadku jest to Publigo (1.0.0) i klikamy Continue:
  • Następny krok to test, który pomijamy wybierając kolejno:
a) Test trigger

b) a następnie Skip test:
c) i ponownie Skip test:



  • Przy Find data również klikamy przycisk Continue, znajdujący się na samym dole:
  • Kolejny krok to już przejście do konkretów. Ujrzymy poniższy ekran, a w wyszukiwarce wpisujemy “filter” i wybieramy Filter by Zapier, by ustawić parametry, po spełnieniu których system wyśle naszego maila.:
  • W naszym przypadku chcemy, by system wysyłał wiadomość do naszego Klienta tylko w sytuacji, gdy zakupi nasz kurs premium o wartości 2499 zł.Możemy to osiągnąć na wiele sposobów. Jeśli np. nasze pozostałe kursy są znacznie tańsze możemy skonfigurować filtr jak poniżej, a następnie zatwierdzamy ustawienia i przechodzimy dalej:
  • Klikamy “+” i naszym oczom ponownie ukazuje się znajomy z jednego z poprzednich kroków ekran. Tym razem w wyszukiwarce wpisujemy “email” i wybieramy to połączenie, a następnie klikamy Continue:
  • Zobaczymy dość rozbudowany formularz, który zapewnia nam skomponowanie wysyłanej treści oraz różnych użytecznych ustawień. Przy czym te wymagane oznaczone są na czerwono (required). Na użytek naszego przykładu wypełniliśmy poniższe pola:
Warto wiedzieć…
Zauważ, że w powyższym przykładzie wykorzystujemy treści dynamiczne, wczytane z Publigo, np. imię i nazwisko kursanta, cena kursu, nazwa kursu itd.

By ich użyć skorzystaj z Insert data, a następnie rozsuń Order Paid in Publigo i wybierz interesującą Cię zmienną, jak na poniższym zrzucie ekranu:


  • Po wypełnieniu wszystkich pól, które nas interesują, przechodzimy do kolejnego kroku, jakim jest dokonanie testu, weryfikującego czy nasze maile docierają do odbiorcy oraz czy posiadają zaprojektowany przez nas wygląd i cechy. W tym celu klikamy na Test & continue:
Ważne!
Testowanie poprawności wysyłania wiadomości skonfigurowanej dokładnie tak, jak w niniejszym przykładzie, skutkuje wysłaniem jej pod adres e-mail znajdujący się w polu “To”, widocznym na zrzucie ekranu w kroku 11. Jeśli chcesz wysłać wiadomość testową pod inny adres, zmień go najpierw we wspomnianym wyżej polu.

  • Dotarliśmy właśnie do ostatniego kroku. Klikamy Turn on Zap i to już wszystko 🙂
Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃