Ważne!Jeśli nie masz jeszcze konta na Zapierze to założysz je z łatwością w kilka chwil.
Funkcjonalność integracji z Zapierem jest aktywna tylko dla Publigo w wersji Plus i Pro.
Aby założyć konto na Zapierze należy:
- Wejdź na stronę: Zapier.com
- Wypełnij poniższy formularz lub zaloguj się przy pomocy Facebooka lub Google.
- Potwierdź swój adres e-mail, by w pełni aktywować konto na Zapierze. Wystarczy, że klikniesz przycisk znajdujący się w treści wiadomości, która trafi do Ciebie wprost do Twojej skrzynki.
Warto wiedzieć…
Zapier posiada darmowe konto, które ma pewne ograniczenia. Jeśli Twoje potrzeby nie są zbyt rozbudowane to całkiem możliwe, że wystarczy Ci ono w zupełności. Jeśli jednak chcesz skonfigurować wiele połączeń to być może na pewnym etapie będzie trzeba rozważyć przejście na któryś z pakietów płatnych. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: https://zapier.com/pricing
Kolejnym krokiem, gdy posiadamy już konto w Zapierze będzie integracja Zapiera z Publigo.
Aby połączyć Publigo z Zapierem należy:
- Zalogować się do konta na Zapier.com.
- Kliknąć link (zaproszenie do prywatnej aplikacji): https://zapier.com/developer/public-invite/111703/06d1cd1f1248b59acdabfdac6432a698/ i zaakceptować zaproszenie poprzez kliknięcie poniższego przycisku:
- Przechodzimy do zakładki My apps, znajdującej się po lewej stronie i w polu wyszukiwania wpisujemy “Publigo”:
Klikamy na aplikację Publigo, która została wyświetlona w wyniku naszego zapytania.
- Po jej kliknięciu wyświetli nam się nowa karta, którą musimy wypełnić:
Podajemy wówczas:
a) Klucz API, który uzyskasz po zalogowaniu się do Publigo. Wystarczy, że wejdziesz do: Ustawienia -> Narzędzia, a następnie wybierz zakładkę: Klucz API
b) Adres URL naszej instalacji: np. http://twojadomena.pl, https://kursy.twojadomena.pl itd.
- Przejdź na koncie w Zapier.com do utworzonego automatycznie Zapa.
Warto wiedzieć…
Zap to każde pojedyncze połączenie, które ma wykonać konkretne działania przesyłające dane pomiędzy Publigo a dowolną, skonfigurowaną przez nas aplikacją, którą obsługuje Zapier.
Dalsze kroki to już konfiguracja zgodna z naszymi potrzebami.
Zapier daje bardzo wiele możliwości eksportu danych zakupowych z Publigo. Można nie tylko przesyłać je do różnych systemów zewnętrznych (np. do CRM-ów, systemów mailingowych, arkuszy kalkulacyjnych, czy też wprost na wskazany adres e-mail), ale także filtrować i formatować te dane przed ich przesłaniem.
Warto wiedzieć…Poniżej podajemy przykład wykorzystania Zapiera, by uzmysłowić Ci możliwości, jakie niesie za sobą taka integracja.
Katalog dostępnych aplikacji, które można przy pomocy Zapiera połączyć z Publigo znajduje się pod tym adresem: https://zapier.com/apps
Przykład zastosowania
Zarys sytuacyjny:
Przypuśćmy, że chcielibyśmy, by Publigo przesyłała do Klientów, którzy kupili nasz produkt premium, wiadomość z naszym prywatnym numerem telefonu, ponieważ w ramach kursu Klienci zyskują możliwość darmowych konsultacji telefonicznych. Jak się za to zabrać?
Jak możemy skonfigurować takie działanie?
- Zaloguj się do konta w Zapier.com
- Przejdź do zakładki Zaps i stwórz nowego Zapa poprzez kliknięcie przycisku Create Zap:
Dobre praktyki
Podczas tworzenia nowego Zapa warto zacząć od nadania mu unikatowej i jednoznacznej nazwy, by w przyszłości można było łatwo odnaleźć właściwe połączenie pośród listy, która z czasem może przybrać na objętości.
- Wchodzimy w sekcję Zaps --> Create --> New Zap, wybieramy tam Publigo i
- Następnie ujrzymy poniższy widok i klikamy Continue:
- Wybierz konto spośród dostępnych – w naszym przypadku jest to Publigo (1.0.0) i klikamy Continue:
- Następny krok to test, który pomijamy wybierając kolejno:
b) a następnie Skip test:
c) i ponownie Skip test:
- Przy Find data również klikamy przycisk Continue, znajdujący się na samym dole:
- Kolejny krok to już przejście do konkretów. Ujrzymy poniższy ekran, a w wyszukiwarce wpisujemy “filter” i wybieramy Filter by Zapier, by ustawić parametry, po spełnieniu których system wyśle naszego maila.:
- W naszym przypadku chcemy, by system wysyłał wiadomość do naszego Klienta tylko w sytuacji, gdy zakupi nasz kurs premium o wartości 2499 zł.Możemy to osiągnąć na wiele sposobów. Jeśli np. nasze pozostałe kursy są znacznie tańsze możemy skonfigurować filtr jak poniżej, a następnie zatwierdzamy ustawienia i przechodzimy dalej:
- Klikamy “+” i naszym oczom ponownie ukazuje się znajomy z jednego z poprzednich kroków ekran. Tym razem w wyszukiwarce wpisujemy “email” i wybieramy to połączenie, a następnie klikamy Continue:
- Zobaczymy dość rozbudowany formularz, który zapewnia nam skomponowanie wysyłanej treści oraz różnych użytecznych ustawień. Przy czym te wymagane oznaczone są na czerwono (required). Na użytek naszego przykładu wypełniliśmy poniższe pola:
Warto wiedzieć…
Zauważ, że w powyższym przykładzie wykorzystujemy treści dynamiczne, wczytane z Publigo, np. imię i nazwisko kursanta, cena kursu, nazwa kursu itd.
By ich użyć skorzystaj z Insert data, a następnie rozsuń Order Paid in Publigo i wybierz interesującą Cię zmienną, jak na poniższym zrzucie ekranu:
- Po wypełnieniu wszystkich pól, które nas interesują, przechodzimy do kolejnego kroku, jakim jest dokonanie testu, weryfikującego czy nasze maile docierają do odbiorcy oraz czy posiadają zaprojektowany przez nas wygląd i cechy. W tym celu klikamy na Test & continue:
Ważne!
Testowanie poprawności wysyłania wiadomości skonfigurowanej dokładnie tak, jak w niniejszym przykładzie, skutkuje wysłaniem jej pod adres e-mail znajdujący się w polu “To”, widocznym na zrzucie ekranu w kroku 11. Jeśli chcesz wysłać wiadomość testową pod inny adres, zmień go najpierw we wspomnianym wyżej polu.
- Dotarliśmy właśnie do ostatniego kroku. Klikamy Turn on Zap i to już wszystko 🙂