Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

[Role] Typy kont administracyjnych

ML
Monika Liga
Updated 1 week ago
Platforma Publigo w wersji BOX obsługuje pięć typów kont administracyjnych: Menedżer Publigo, Wsparcie Publigo, Księgowy Publigo,Asystent ds. testów i certyfikacji oraz Administrator.

W wersji Publigo GO od początku otrzymujesz konto MenedżerPubligo i nie masz możliwości otrzymania konta pełnego Administratora. Tu również obsługiwane są konta: Wsparcie Publigo, Księgowy Publigo i Asystent ds. testów i certyfikacji 

Menedżer Publigo (LMS Admin) – to zalecana rola jako podstawowa dla Twojego konta, którym posługujesz się na co dzień. Konto ma ograniczone uprawnienia, nie pozwala na przykład instalować pluginów, ale dzięki temu maleje ryzyko popsucia czegoś na platformie.

Wsparcie Publigo(LMS Support) – konto ma prawie identyczne uprawnienia, jak LMS Admin, ale wszystkie dane osobowe na platformie są ukryte! Takie konto możesz założyć dla naszego supportu lub innej osoby, która będzie Ci pomagać i nie musisz martwić się o kwestie RODO. To konto daje nam możliwość, aby szybko i legalnie zalogować się na Twoją platformę w celu diagnozy.

Księgowy Publigo  - ma dostęp wyłącznie do zakładki Zamówienia i Klienci.

Asystent ds. testów i certyfikacji - ma dostęp tylko do zakładki Certyfikaty i Testy.
 
Administrator – ma wszystkie uprawnienia i dostęp do wszystkich funkcji administracyjnych. Może np. zarządzać treściami, robić aktualizacje itp.

Ważne!
Po instalacji (samodzielnej) jedynym kontem jest Administrator i należy od razu stworzyć konto LMS Admin i się na nie zalogować by pracować z platformą.
Do codziennej pracy wykorzystuj wyłącznie konto LMS Admin. Konto o pełnych uprawnianiach administracyjnych (Administrator) powinno być używane jedynie, gdy jest to niezbędne.
Ważne!
Konto LMS support zostało skonstruowane w ten sposób, by nie pokazywać żadnych danych osobowych oraz wrażliwych, a co za tym idzie – zachować zgodność m.in. z RODO. W związku z tym konta tego typu pomijają widoczność najpopularniejszych pluginów, które mogą powyższe założenia naruszyć. Nie jesteśmy jednak w stanie uwzględnić wszystkich wtyczek do WordPressa znajdujących się obecnie na rynku. Zatem przed podjęciem przez nas jakichkolwiek interwencji zalecane jest, by właściciel platformy zalogował się samodzielnie na konto supportowe i zweryfikował dane, które ono wyświetla.

Jak utworzyć konta?



Aby utworzyć konto:

  • Przejdź do zakładki Użytkownicy
  • Kliknij: Dodaj nowego Użytkownika
  • Wprowadź dane: email, imię, nazwisko
  • Wybierz odpowiednią rolę: Menedżer WP Idea (LMS Admin) lub Wsparcie WP Idea (LMS Support)
  • Dodaj użytkownika

Nadaną wcześniej rolę możesz zmienić, masz również możliwość usunięcia danego użytkownika.

Aby zmienić rolę:

  • Przejdź do zakładki: Użytkownicy
  • Kliknij: Wszyscy użytkownicy
  • Edytuj wybranego usera
  • Zmień rolę na inną

Aby usunąć użytkownika:


  • Przejdź do zakładki: Użytkownicy
  • Kliknij: Wszyscy użytkownicy
  • Kliknij: Usuń

Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃