Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

[Role] Typy kont administracyjnych

ML
Monika Liga
Updated 7 hours ago
Platforma Publigo w wersji BOX obsługuje sześć typów kont administracyjnych: Menadżer Publigo, Menadżer treści, Wsparcie Publigo, Księgowy Publigo, Asystent ds. testów i certyfikacji oraz Administrator.

W wersji Publigo GO od początku otrzymujesz konto Menadżer Publigo i nie masz możliwości otrzymania konta pełnego Administratora. Tu również obsługiwane są konta: Wsparcie Publigo, Księgowy Publigo, Menadżer treści i Asystent ds. testów i certyfikacji 

Menadżer Publigo (LMS Admin) – to zalecana rola jako podstawowa dla Twojego konta, którym posługujesz się na co dzień. Konto ma ograniczone uprawnienia, nie pozwala na przykład instalować pluginów, ale dzięki temu maleje ryzyko popsucia czegoś na platformie.

Wsparcie Publigo(LMS Support) – konto ma prawie identyczne uprawnienia, jak LMS Admin, ale wszystkie dane osobowe na platformie są ukryte! Takie konto możesz założyć dla naszego supportu lub innej osoby, która będzie Ci pomagać i nie musisz martwić się o kwestie RODO. To konto daje nam możliwość, aby szybko i legalnie zalogować się na Twoją platformę w celu diagnozy.

Menadżer treści - ma dostęp wyłącznie do zakładek związanych z treściami. Może dodawać i edytować kursy, kategorie, tagi, media, strony, wpisy i komentarze. Nie ma dostępu do pozostałych danych, takich jak zamówienia, klienci czy ustawienia platformy.

Księgowy Publigo  - ma dostęp wyłącznie do zakładki Zamówienia i Klienci.

Asystent ds. testów i certyfikacji - ma dostęp tylko do zakładki Certyfikaty i Testy.
 
Administrator – ma wszystkie uprawnienia i dostęp do wszystkich funkcji administracyjnych. Może np. zarządzać treściami, robić aktualizacje itp.

Ważne!
Po instalacji (samodzielnej) jedynym kontem jest Administrator i należy od razu stworzyć konto LMS Admin i się na nie zalogować by pracować z platformą.
Do codziennej pracy wykorzystuj wyłącznie konto LMS Admin. Konto o pełnych uprawnianiach administracyjnych (Administrator) powinno być używane jedynie, gdy jest to niezbędne.
Ważne!
Konto LMS support zostało skonstruowane w ten sposób, by nie pokazywać żadnych danych osobowych oraz wrażliwych, a co za tym idzie – zachować zgodność m.in. z RODO. W związku z tym konta tego typu pomijają widoczność najpopularniejszych pluginów, które mogą powyższe założenia naruszyć. Nie jesteśmy jednak w stanie uwzględnić wszystkich wtyczek do WordPressa znajdujących się obecnie na rynku. Zatem przed podjęciem przez nas jakichkolwiek interwencji zalecane jest, by właściciel platformy zalogował się samodzielnie na konto supportowe i zweryfikował dane, które ono wyświetla.

Jak utworzyć konto użytkownika?

Aby utworzyć konto:
  • Przejdź do zakładki Użytkownicy.
  • Kliknij: Dodaj nowego.

  • Uzupełnij dane i zapisz zmiany.

Aby dodać/zmienić rolę:

  • Odszukaj dodanego usera w zakładce Użytkownicy i edytuj.

  • Wybierz odpowiednią rolę.

Listę zobaczysz po rozwinięciu zakładki "Rola":



  • Zapisz ustawienia
Poza zmianą roli, masz również możliwość usunięcia danego użytkownika.
 

Aby usunąć użytkownika:

  • Przejdź do zakładki: Użytkownicy
  • Kliknij: Trzy kropki, przy wybranym użytkowniku
  • Kliknij: Usuń

Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃