Przejdź do strony głównej Centrum Pomocy

Centrum pomocy Publigo

Wpisz poniżej wyszukiwaną frazę

[Role] Typy kont administracyjnych

ML
Monika Liga
Updated 2 years ago
Platforma Publigo obsługuje trzy typy kont administracyjnych: Menedżer Publigo (LMS Admin), Wsparcie Publigo (LMS Support) oraz Administrator.

Menedżer Publigo (LMS Admin) – to zalecana rola jako podstawowa dla Twojego konta, którym posługujesz się na co dzień. Konto ma ograniczone uprawnienia, nie pozwala na przykład instalować pluginów, ale dzięki temu maleje ryzyko popsucia czegoś na platformie.

Wsparcie Publigo (LMS Support) – konto ma prawie identyczne uprawnienia, jak LMS Admin, ale wszystkie dane osobowe na platformie są ukryte! Takie konto możesz założyć dla naszego supportu lub innej osoby, która będzie Ci pomagać i nie musisz martwić się o kwestie RODO. To konto daje nam możliwość, aby szybko i legalnie zalogować się na Twoją platformę w celu diagnozy.

Administrator – ma wszystkie uprawnienia i dostęp do wszystkich funkcji administracyjnych. Może np. zarządzać treściami, robić aktualizacje itp.

Ważne!
Po instalacji (samodzielnej) jedynym kontem jest Administrator i należy od razu stworzyć konto LMS Admin i się na nie zalogować by pracować z platformą.
Do codziennej pracy wykorzystuj wyłącznie konto LMS Admin. Konto o pełnych uprawnianiach administracyjnych (Administrator) powinno być używane jedynie, gdy jest to niezbędne.
Ważne!
Konto LMS support zostało skonstruowane w ten sposób, by nie pokazywać żadnych danych osobowych oraz wrażliwych, a co za tym idzie – zachować zgodność m.in. z RODO. W związku z tym konta tego typu pomijają widoczność najpopularniejszych pluginów, które mogą powyższe założenia naruszyć. Nie jesteśmy jednak w stanie uwzględnić wszystkich wtyczek do WordPressa znajdujących się obecnie na rynku. Zatem przed podjęciem przez nas jakichkolwiek interwencji zalecane jest, by właściciel platformy zalogował się samodzielnie na konto supportowe i zweryfikował dane, które ono wyświetla.
Jak utworzyć takie konta?


Aby utworzyć konto należy:
  1. Przejść do zakładki Użytkownicy
  2. Kliknąć: Dodaj nowego Użytkownika
  3. Wprowadzić dane: email, imię, nazwisko
  4. Wybrać odpowiednią rolę: Menedżer WP Idea (LMS Admin) lub Wsparcie WP Idea (LMS Support)
  5. Dodać użytkownika

Nadaną wcześniej rolę możemy zmienić, ewentualnie możemy również usunąć danego użytkownika.


Aby zmienić rolę należy:

  1. Przejść do zakładki: Użytkownicy
  2. Kliknąć: Wszyscy użytkownicy
  3. Edytować wybranego usera
  4. Zmienić rolę na inną

Aby usunąć użytkownika należy:

  1. Przejść do zakładki: Użytkownicy
  2. Kliknąć: Wszyscy użytkownicy
  3. Kliknąć: Usuń

Czy ten artykuł okazał się pomocny?
😞 😐 😃